dinsdag 2 oktober 2012

Oscar de leeuw

Mijn oudste zoon durft nogal eens zottekes dromen.
Over konijnen die zijn kasteel afbreken. Of over kippen met scherpe bekken en eenden die de strijk willen doen. En na een bezoekje aan Planckendael kon hij de giraffen 's nachts op zijn kamer niet meer de baas.
Tijd dus voor hulp en bijstand tijdens nachtelijke avonturen. En wie kan dat beter dan de koning der dieren?

De jacht op een prachtige leeuw was dus geopend. Ik ging op zoek naar mooie kadertjes, muurstickers, posters, ... Het aanbod op het web is eindeloos. Ik was echt gecharmeerd door het aanbod van deze website, maar toen ik op deze website terecht kwam ging ik helemaal overstag. Zeg nu zelf... de tekeningen zijn toch echt fantastisch...



Ik vond er een pracht van een leeuw en wilde die meteen bestellen. Jammer genoeg leverden ze (nog) niet in België.

Ik was behoorlijk teleurgesteld en nam toen het heft in eigen handen. Ik leende een projector op het werk, sloot hem aan op de laptop en bracht de zoon een weekendje naar de grootouders.
Na heel wat gepas, geschuif en geklungel paste de afbeelding precies op de muur van de kamer. Met een ikea-potloodje tekende ik de contouren af de afbeelding over van de projectie op de muur. Daarna schilderde ik met een penseeltje alles zorgvuldig in. De tubes met verfstaaltjes zijn daar perfect voor.
En al zeg ik het zelf, het resultaat mag er echt wel zijn.



De zoon vond het cool en fantastisch en doopte de leeuw prompt 'Oscar'. 's Avonds voor het slapengaan wordt er altijd even 'dag' gezegd tegen de dikke, grote vriend en zo lukt het inslapen weer wat beter.

En we deden ineens een kleine Ikea-hack die al vaak geprezen werd in blogland: we schilderden de kruidenrekjes en toverden ze om tot leuke boekenplankjes, op maat van het kind.




Note: ondertussen is de E-Glue-website grondig uitgebreid én leveren ze in wel België. Binnenkort krijgen de zonen hier een nieuwe kamer, de kans is groot dat we deze keer wel een bestelling zullen plaatsen. Als de gastjes hun keuze gemaakt krijgen tenminste....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten