vrijdag 28 september 2012

De hemel

De hemel bestaat. Echt.
En ik ben er vandaag geweest.

Allez, moest ik een hemel kunnen kiezen, hij zou lijken op deze groothandel. Ja, ik weet het. Het is zo erg met mij gesteld dat ik een groothandel in chocolade hemels vind.

Het is écht niet normaal wat je daar kan vinden. Je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben er een chocoladevorm voor. Er zijn massa's praline-vormen, maar ook de mooiste holgoedvormen.

Verder vind je er chocolade (vanzelfsprekend), bakvormen, doosjes, cupcake-papiertjes, tijdschriften, machines, smeltbakken, vorkjes, ... kortom teveel om op te noemen.

In het voorste gedeelte van deze groothandel kan je meestal ook enkele chocolatiers aan het werk zien.

Zoon 1 was erbij en nu is hij ervan overtuigd dat de zwarte pieten ginder gaan shoppen om alle chocolade te maken voor 6 december. Binnenkort moet ik hem nog zien wijs te maken dat mama ook een 'hulppiet' is, of hoe verklaar ik anders het leger chocolade mannekes dat hier geproduceerd wordt...

Deze winkel mag dan wel een groothandel zijn, maar je kan er als particulier ook gewoon terecht. En als je nog een student bent (of er eentje in je buurt kan overtuigen met jou mee te gaan), dan krijg je 10% korting.

Ik kocht vandaag enkele nieuwe praline-vormen: mini-koffiekopjes, koffieboontjes, autootjes en nog een specialleke.




Ik kocht ook een pakje transferpapier. Dat is pas iets plezant. Maar laat ik dat eens vertellen en demonstreren in een ander blogberichtje... binnenkort.

1 opmerking:

  1. Oh, geweldig!!! Dat klinkt als een heerlijke plek.
    (En het komt wel goed met dat hulp-sint gebeuren. Hier geloven ze zelfs dat mama in opdracht van de Sint poppenjurken voor hun poppen gemaakt heeft... Het Sintgeloof is zeer rekbaar)

    BeantwoordenVerwijderen