zaterdag 8 september 2012

Chocolade Give Away

Voor de mensen die mij kennen vertel ik niets nieuws. Ik ben zot van chocolade. En daarmee bedoel ik niet dat ik zo nu en dan eens een chocotoffeke eet.
Neen, ik ben zot van chocolade in die mate dat er hier momenteel zo'n 20 kilo chocolade, in drie verschillende kleuren in de kelder staat.

Geen paniek, het is niet mijn dagelijkse dieet en ik ben ook niet van plan al die chocolade op mijn eentje te verorberen.
Sinds eind juni mag ik mezelf chocolatier noemen en dus gaat er een aardig deel van mijn vrije tijd naar het maken van ganaches, truffels, caraques en pralines. In november ben ik hulp-Sint en in het voorjaar hulp-Haas. In de tussentijd trakteer ik collega's, vrienden, familie en buren regelmatig op een degelijke portie lekkers.

 
Lust jij ook wel een chocolaatje? 
De eerste drie bloggers die op hun blog op één of andere manier linken naar deze blog, mogen hier (in Leuven) gratis en voor niks een grote doos huisgemaakte studentenhaver komen ophalen.  Plaats een reactie onder dit bericht als jij een link op jouw blog geplaatst hebt.
 
Heb je zelf geen blog? Of was je net te laat?
Wel, ik heb het goede voornemen om jullie op deze blog beetje bij beetje te introduceren in de magische wereld van de chocolade. Wie weet schuilt er ook een chocolatier in jou!
 
**Edit: Op verzoek heb ik besloten ook één doos studentenhaver te verloten onder de lezers van mijn blog. Laat een reactie achter onder dit bericht en deelnemen kan tot 10 oktober!**

12 opmerkingen:

  1. Joepie! En ge staat op mijn blog! En de timing voor wat chocola is PERFECT! En ik ben benieuwd naar chocolade-verhalen, want buiten truffels maken heb ik me daar nog niet zo veel aan gewaagd. Maar eerst proef ik graag uw studentenhaver :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohh, ben ik nog op tijd??? Ik ben een volger geworden en ik zet ook meteen een link op mijn blog. Ben weliswaar niet van Leuven, maar passeer er wel eens...

    Veel blogplezier nog!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, ik heb deze blog opgenomen in de linklijst van Leven in Leuven, de Leuvense stadsblog.
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Blogsters, bedankt voor de link!
    De dozen studentenhaver worden klaargemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. joepie, joepie! Ik lees je blog en ben zot op chocolade!

    groetjes
    Andaloes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. joepie, joepie! Ik lees je blog en ben zot op chocolade!

    groetjes
    Andaloes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, dat je er ook een verloot voor wie helemaal niet in de buurt van Leuven woont! Ik maak dus ook graag kans! En ik ga de link op mijn blogje zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nog geen 10 oktober, dus nog op tijd :-) ik wil ook wel van die chocola proeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik leerde mijn gezin om evenveel van chocolade te houden als ik, dan zouden we allemààl snoepen als ik win... Marta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik lust geen chocolade... maar misschien moet ik dat maar eens leren eten?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig dat ik al nie van de magerste ben, anders zou het meteen opvallen als ik win (en dat allemaal opeet). Tuurlijk stel ik me kandidaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh, heerlijk! Dat overleeft hier in ons gezin vast maar enkele uren, denk ik ;) De smullende plakkerige handen nemen ze er maar al te graag bij. Dus doe ik heel graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen