maandag 10 september 2012

Leokoekentaart

Soms zou ik twijfelen of mijn oudste zoontje er wel echt 'ene van mij' is. 
Mama is zot van chocolade, van taart, koekjes, snoepjes. Maar zoonlief niet. Geloof het of niet maar het kind zijn lievelingseten is bloemkool, of broccoli. Hij brengt zijn koek mee terug naar huis van school en zijn fruit is altijd op. Als hij jarig is trakteert hij op school met soep ipv. taart. En als ik even niet oplet durft hij zelfs zijn snoepje in het mondje van zijn broer proppen. Ja, echt!

Maar toen hij jarig was wou hij voor zijn feestje toch heel graag een taart, om de kaarsjes uit te blazen. Een moeilijke opdracht voor mama, aangezien hij alle vullingen vies vindt en dus ook liever geen chocolade eet.
Gelukkig kwam ik dit geniale idee tegen op Pinterest:


Ik bakte de meest eenvoudige 4x4 cake (zonder vulling!). Dan kocht ik één groot pak Leo-koeken en zette die rond de cake. Ze worden op hun plaats gehouden door een elastiekje en een feestelijk lint. Bovenop de cake schudde ik een zakje M&M's leeg en daartussen werden de kaarsjes geplant.
Et voila! Klaar.
De Zoon vond het fantastisch. Hij deelde de koeken uit aan neefjes en nichtjes en at zelf een half stuk cake. Maar... hij glunderde toen hij de kaarsjes uitblies. En meer kon ik mij niet wensen...

2 opmerkingen:

  1. Die had ik net ook op pinterest zien passeren. Goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En deze heb ik ook op mijn pinterest staan, en wordt waarschijnlijk ook gemaakt met Kaatje's verjaardag! Jou versie is heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen