zaterdag 8 september 2012

Naaien

Naaien, ja dat kan ik wel, of toch zo'n beetje.

Twee jaar geleden raakte ik besmet met een nieuwe microbe, naaien. Al een hele tijd stond hier een basismodel Singer in mijn kast verstopt. Ooit zou ik er wel eens iets mee doen. Ooit.

En toen...zei mijn buurvrouw plots dat ze naailessen ging geven.

Het kriebelde, ik zei 'ja natuurlijk kom ik ook' en vanaf toen ging ik trouw elke woensdagavond met mijn naaimachine naar de les. Ik bleek een absolute beginneling, want zelfs het inrijgen van de draad was nieuw voor mij. Leen van het Stikmotief was erg geduldig en beetje bij beetje rolden er steeds leukere dingen van onder mijn naaimachine.
Ik was ongelofelijk trots toen mijn eerste maaksel klaar was. Het was een slaapzakje, maat 'kleine baby' want Wonder nr. 2 was onderweg.



In de tussentijd 'ontplofte' blogland. Mme Zsa Zsa was niet langer een nobele onbekende, haar rokjes verschenen aan de schoolpoort, in de Fnac, bij de bakker en bij vriendinnen. Overal verschenen nieuwe naaiblogs, tutorials, gratis patroontjes enz. Ik genoot met volle teugen en nam gulzig alle informatie in mij op. Tijdens een bevallings- en ouderschapsverlof spendeerde ik uur na uur achter mijn naaimachine met daarnaast mijn laptop.

En kijk...
... dochters van vriendinnen kregen fleurige jurkjes...



... meer dan 100 doopsuikerzakjes werden geknipt, gestikt en gezigzagd... (waarna ik niet goed werd van elk patroon of naai-idee waarbij een zigzag-steek kwam kijken)



... af en toe zat er zelfs een cadeautje bij voor mezelf of een vriendin ...
 
 
... en mijn kersverse petekindje kreeg een koffer vol verrassingen.



Ondertussen staat de naaimachine al eventjes stil. Maar die naaimicrobe, die is er nog steeds. Ik pin, like, save en share volop want misschien dondert er opeens een vrije middag of avond uit de lucht en dan maak ik een toiletzak of dat leuke jurkje, of misschien maak ik het tricot polo'tje eerst af. To be continued...

Oh ja, toch nog even zeggen dat het Stikmotief nu een hele leuke give-away heeft op haar facebook-pagina. Dus, hup, liken en sharen maar!

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten