zaterdag 8 september 2012

Dwarsligger

Ik ben een boekenwurm, een leesmonster.
Ik lees graag en veel. De ene week wat meer, de andere week wat minder. En ik lees overal, liefst nog in de auto als manlief rijdt. Ik sleur een kilo of 5 boeken mee op vakantie en op mijn nachtkastje ligt altijd een verhaal op mij te wachten.
Vroeger was ik een vaste klant in de bib. Maar er gaat toch niets boven het kopen van een gloednieuw boek dat dan helemaal van mezelf is. Alsof het speciaal voor mij geschreven werd en de letters er alleen voor mij staan.

Alleen...het is altijd zo'n gezeul met die dikke boeken. En als ik bij de dokter of de tandarts zit, moet ik noodgedwongen de Knack van een jaar geleden lezen.

Eén van mijn favoriete boekhandels is Boekcargo. Heerlijk kleinschalig boeken neuzen, 4 verdiepingen hoog aan zachte prijsjes. Ik wandel nooit met lege handen naar buiten.

Deze zomer kwam Boekcargo met iets nieuws: de Dwarsligger. Ik had er nog nooit van gehoord, maar deze boeken zijn écht perfect voor mij.
Echte, volledige boeken van bekende auteurs, op 'sigarettenpapier' geprint, in de dwarse richting en op miniformaat. Ze passen in mijn handtas, in het handschoenkastje van de auto of in de binnenzak van de jas van mijn man.
Ideaal, niet?

1 opmerking:

  1. Ik ben sinds kort ook helemaal fan van de dwarsliggers. En ik vrees dat ik geen boekenwinkel kan passeren zonder eentje de kopen. Dus goed voor mijn portemonnee zijn ze niet. Maar inderdaad ontzettend praktisch voor in mijn handtas.

    BeantwoordenVerwijderen